Friday, June 15, 2012

Resepi Burger Bakar

hari ni aku try wat berger bakar edisi aku sendiri... mgu lepas aku tgk jalan2 cari makan.. dia ada tunjuk yg diaorg makan berger bakar... tp aku tak tau camne cara diaorg buat... jadik aku wat ler resepi sendiri macam masak berger biasa yg aku buat cuma aku perap dulu sbb nak bakar kan... aku bakar dlm oven.. sbb aku x pembakar.. huhuhu...

ni dia berger bakar versi aku wak sendiri...

daging berger ni aku perap dgn air bawang putih + kari + sos tiram + sos bbq + kicap + lada hitam + seasoning.... pastu aku cucuk2 daging tu guna garpu bg dia serap ke dalam...

perap ler bape lama yg korang suke... time ni aku perap sekejap jer dlm 15 minit jer kot sbb anak2 aku x sabor2 nak makan.... aku bakar 2keping n 2keping lg aku perap utk bakar/gorng esok pagi utk sarapan.. hehehe.. aku bakar 1jam dlm oven.... lain kali aku nak belah dua lak.. bg lg garing... aku suka garing2.. klu nak goreng mcm bese pon bole jer.... saje jer nak makan yg bakar punye stail kan...

pastu aku buat salad kobis ungu.... letak mayonis n bawang merah jer... gaul2... pastu letak le kat berger mcm aku wat tu... timun n tomato aku tak der stok jd aku x letak...

pastu aku letak sos lada hitam... sos lada hitam n mayonis ni aku wat sendiri jer... sos lada hitam tu aku main campur jer.. n mayonis tu aku google jer kat intenet resepi dia.... 

hasilnya mcm yg kat atas tu... aku 3beranak makan tak smpi 10mnt dah setel... hehehehe.... opss.. lupa.. aku potong2 gak bg 2org anak jiran sebelah sbb time kitaorg nak makan diaorg datang n jenguk2 kat pintu... x best plak kan klu tak bg... kira 5 org makan la ehh... tu yg sekejap jer licin tu.....

2 comments:

  1. Oh... rotinya tak bakar ye Su... kakak macam nak cubalah... tengok sedap dan boleh ngam dgn tekak kakak nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak.. rotinya sy sapu marjerin n bakar atas kuali mcm biasa je.. x masuk oven.. takut rentung lak nnt.. hehehehe.. try la kak.. bole bg resepi klu akak ada ejas2 resepi yg sy bg tu... :D

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...