Sunday, June 24, 2012

Resepi Donut & Pau Sambal

Petang ni aku wat Pau sambal + donut... klu aku wat donut mesti aku wat pau sambal sekali.. hehehe 2 in 1..

ni le rupa donut dan pau sambal aku yg x seberapa...

Resepi dia... ni hasil dr gugel n aku edit sendri.. hehehe

Bahan2:

2 cwn tepung gandum
1 biji telur
1 sudu marjerin/shortening
1 sudu gula
1 sudu susu pekat
1 sudu susu tepung
1/2 sudu kecil garam
1 cwn air
*1/2 sudu kecil baking soda
*1/2 sudu kecil soda bicarbonat
(*aku guna ni sbb yis aku dah abes plak)

Cara:

Gaul kan sume bahan kecuali air dengan tepung sampi sebati dan masukkan air sikit2... uli smpi tepung melekit kat tangan sket..(jgn uli smpi jd doh).. pastu rehatkan sekurang2 nya sejam.... tp klu biarkan 3jam lagi bagus... pastu masukkan sket tepung dan buatkan bulat2 kecil sama besar smpi doh abes... leperkan doh 1/2 inci dan goreng.. klu nak jadikan donut lubangkan kat tengah2 tu....

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...