Tuesday, July 10, 2012

Anakku hilang....

adoi.. tgh dok khusyuk wat keje umah tiba2 aku dgr suare anak lelaki aku sayup2 panggil aku..."Ibu.. ibu.. ibu.." mcm menjerit mintak tolong pon ada.. tp sayup2 jer.. mcm jauh bebenor aku dgr... pelik plak aku rasa.. tersepit? terjatuh? terkunci? ter... arghhh sume ter ler aku terpikir dlm kepala aku ni...

cari2 x der.. x jumpe.. dr satu bilik ke satu bilik aku cr x jumpa jgk... nasib bilik ada 3 jer... aku siap ajak si kakak cari jgk sbb dia kata srh kakak dia cari.. tp suare mcm jauh... aik... dah jd kerdil ker anak aku smpi aku x nmpk n tak jumpa... rumah aku kecik jer.. tu pon susah nak jumpa.. pelik...

bila aku smpi skali lg kat satu bilik ni... suare tu mcm ada jer kat dlm bilik yg ni.. erm... mesti dlm ni... tp kat mana....? x der tmpt yg bole menyorok pon.. cume ada sofa kecik yg dah buruk.. tikar buruk yg aku syg nak buang sbb mak aku yg bg... meja komputer... dan kotak kipas yg husb aku beli seminggu lepas... aku tak buang lg sbb nak kumpul2 barang yg dah x pki nak buang.. maklum la dah nak pose ni kan.... (tp aku tak kumpul2 lg barang2 tu sume... mcm byk bebeno jer keje kat umah ni.. hehehehe)

tgh aku tinjau2 cr sore tu aku dgr lagi suare bdk kecik sayup2... dan....
.
.
.
.
.
kat dlm kotak kipas rupanya dia nyorok... merbahayakan kesihatan btol ler bdk kecik ni
tiba2 aku nmpk kotak kipas tu bergerak2 sket... aku apa lg.. dah agak la ada sesuatu dlm kotak tu... apa lg.. aku amek tepon tros snap gambo kotak tu... pastu sket2 kaki dia terjulur kuar... pastu masuk balik... pastu tangan lak kuar... pastu kepala plak yg kuar... cet... aku apa lg.. wat muke selamba.. padahal aku dah nak ketawa dah time tu... aku tros warning dia tak bg wat mcm tu lagi.. takut lemas.. kot2 ler dia main sorang2 time tu kakak g skolah n aku dlm bilik air ke apa... seram wei... 

pas aku bebel2 tu dia bole plak ajak si kakak masuk sama2... adei.... anak2.. x tau takot.... erm... nmpk gaya kena kemas cepat2.. n kuarkan kotak tu dr bilik... klu kotak tu terkoyak ke apa x kisah la jgk kan... klu anak aku yg lemas naye jer... tolong jgn buat lagi yer adek... sob3... sabor jer la.. mcm2 kerenah bdk2 kecik ni kan.... yg paling best dia bole tutup kotak tu ngan lapisan kotak kat atas.. tu yg aku tak sangka dia dok nyorok dlm kotak tu.... :D

** jgn simpan kotak2 atau apa2 yg anak2 aku bole masuk n tutup.. seram aku... tobat...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...