Wednesday, August 8, 2012

Biskut Oat dan demam lagi...

tetap nak teman ibu buat kuih kat dapo...

Demam anak2 aku makin melarat semalam... aku plak dah uli tepung utk wat biskut... nak biarkan macam tak best plak... jadi aku wat biskut sambil melayan anak aku.. kejap nanges sbb panas... kajap lg nanges srh aku baring kat sebelah.. nak peluk aku... aduh sedih tu... :D Mustaqim asik muntah2.. langsung x bole terima makanan.. pagi2 tu aku bg susu tapi bila dah start muntah2 aku stopkan... tapi masalahnya tak bole terima makanan plak... jadi satu hari ni Mustaqim cuma minum air masak jer.. suap nasi x berapa minit kuar balik...

Syasya plak aku dah suruh dia bukak pose... aku suruh dia minum sebab badan dia dah mula panas semula dan batuk semakin teruk... jadi dia pon minum la... lega tekak sket kan... tp batuk dia tetap teruk... dengan keadaan cuaca yg sangat panas membuatkan batuk semakin menjadi sbb tonsil Syasya membengkak... harini Syasya x pose lagi... sbb kesihatan masih tak mengizinkan.. batuk2.. demam dah ok dah...

semalam aku wat kuih Oat.. jenuh nak siapkan sambil layan anak demam 

Semalam aku tengah bersemangat buat Biskut Oat... tengok tu.. rapuh semacam jer.. pantang tersentuh sket pecah la dia... lemak berkrim... :D .. Syasya mentang2 x pose.. bape banyak dia hentam aku tak tau la.. nasib la dia masih berselera nak makan... Mustaqim plak nak jugak sbb bau dia jer dah menusuk hidung kan... aku tak bg sbb dia kan muntah2... dia senyap jer.. tiba2 dia bangun pegi bilik air... muntah lagi.. rupanya dia makan kuih yg kat tangan kakak.. kakak bg sket sbb dia nak... pastu terus Mustaqim tobat tak nak makan dah.. hehehe.. sian Mustaqim...

Aku wat kuih awal kunun2 nya nnt siap awal... tup2 siap lambat jugak.. aku siap hampir pukul 4.00 a.m pagi tadi.. penat punya pasal aku tido jap... last2 aku bangun pukul 5.06 a.m.. tu pon sbb Syasya kejutkan aku sbb nak minum air... terlambat sudah... Harini aku kena tengok keadaan diaorg camner.. klu dah sihat sepenuhnya bole la aku wat kuih.. klu tidak aku tak buat la.. susah jugak nak baut kuih sambil stop sekejap2... x siap2 kuih aku... semalam sambil nak tunggu waktu berbuka pon aku masih sempat membakar kuih... harini aku rasa mengantuk lagi ni.. padahal aku baru jap bangun lepas aku sambung tido kul 8++ tadi...

kat klinik tunggu turn

Malam tadi bila Ayah balik terus jer bawak Syasya & Mustaqim pegi klinik.. klinik pon dah nak tutup dah.. hampir pukul 10 mlm time tu.... Mustaqim mmg dah lembik x larat nak berjalan.. sebelum pegi klinik aku sempat mandi kan Mustaqim sebab badan dia panas sangat2... smpi klinik Doktor cek suhu dia 39.5 .. tu lepas aku mandi kan... terus doktor masukkan ubat kat montot mucuk Mustaqim.. hehehe... Syasya plak suhu 38.5 ... panas jugak.. tonsil membengkak... tp Syasya masih aktif lagi.. bole jalan2.. lari2 sket... cuma batuk yang teruk sangat2.. tido pon batuk jer.. sian aku dengar... malam tadi dia batuk sampai termuntah kat bantal.. (huh.. kat bantal tu.. :( urmm... ) nak wat macam mana kan... dah nak termuntah... 

ni la keadaan Mustaqim.. baru jap aku snap pic dia tido.... sian..

dan Mustaqim nampak gayanya demam semula... makanan x bole nak masuk lagi.. ubat pon sama... macammn nak sihat ni... merengek jer dia... sampai aku nak mengemas rumah pon susah... aku kemas apa yang patut jer.. baru jap dia tertido... aku tak tau bape lama dia bole lena... panas sgt badan dia ni... sian Mustaqim... 

** skrg ni aku tak sempat nak blogwalking kat blog rakan2.. tima kasih kpd yg rajin melawat aku... tunggu aku betul2 free n anak2 dah betul2 sihat baru aku merayau2 yer..

4 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...