Monday, August 27, 2012

Salam Lebaran

Alhamdulillah.. dah 9 hari kita berada di bulan Syawal.. klu ikut kalendar Masehi, 27 Ogos ni tarikh arwah abah aku pegi meninggalkan kami tahun lepas.. bersamaan dengan 27 Ramadhan... tu sume citer tahun lepas.. yg pegi tetap pegi... tak kan kembali lagi... yg ada ni pon tak lama lagi akan pegi jugak... kan..kan..kan.. jadi... biarkan la jadi kenangan dan kenang2 kan dengan kiriman Doa...

Huh... kabel aku ilang.. mana pegi.. tu rr org dok ngemas umah, aku pon sebok2 nak ngemas... last2 aku tak igt aku campak kabel tu kat mana... jadi pasni aku tak dapat ler nak upload pic2 aku lagi.. padan muke aku... hahahaha..

Mood raye masih menular.. hehehe.. nasib aku dah dok umah sepenuh mase tak bekeje... klu tak mau aku malas nak g keje... ni pon dah rasa sunyi.... anak dah g skolah... satu taman ni aku rasa sunyi.. tak der dengar bunyi kenderaan pon.. hahahahaha... sama macam hari jumaat dan sabtu sebelum raye hrtu... org sume dah balik kg.. aku blom lagi... sunyi giler taman aku ni... macam di langgar garuda jer.. hrni start sunyi semula... sunyi sebab org2 dewasa dah start keje... budak2 dah start sekolah.. bermula la smula rutin harian cam bese... huhuhu... aku.. mood nak ngemas umah lagi.. sbb hrtu tak kemas umah pon sblom raye.. anak2 time tu demam kan.. dgn aku sebok wat kuih raye kunun2 nya... hahahaha..

harini aktiviti merombak isi rumah bermula.... sambil2 aku membasuh saki-baki baju kotor yg tak abes2 lagi tu... baju kotor time raye hrtu... hah,.... lama aku simpan kan.. nasib tak berkulat atau bertaik lalat... huh...

Mustaqim... mana dia? hah... masih membuat taik mata lagi... belum bangun... jadi senang sket aku nak wat keje... klu tidak.. ke mana aku pegi dia ikut.. sebab nya... sebab dia tak der kawan... kakak dah sekolah... kawan2 pon sekolah.. tinggal dia sorang2 kat umah... tak dapat aku nak bayang kan tahun depan nnt camne... sbb Mustaqim dah start sekolah.. aku plak tinggal sorang2... mau aku menanges tak berlagu rasanya... hah.. padan muke aku kan... klu tidak bergaduh ngan Mustaqim jer... sbb dia ikut aku jer kemana aku pegi.. ke dapur.. kedepan.. kebelakang... smpi berlanggar2...


*** mood bosan sebab malas nak cuci pinggan mangkuk... hahahahahaha..--- bila nak start pose 6? -----

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...