Monday, September 3, 2012

Zahid & Bidin

Setiap kali bulan pose.. & hari raye aku mesti teringat kat Zahid 7 Bidin ni.. dan kadang2 bole wat aku tergelak sorang2.. hahahaha.. korang jangan ingat aku curang plak kat laki aku.. ada skandal ngan Zahid & Bidin plak.....jgn le cepat salah paham.... korang nak tau kenapa? meh sini sku citer sket...


Dulu roomate aku ni dia couple ngan mamat mix melayu-Cina... mak budak lelaki tu yg cina... jadik masa muda2 dulu mak cik tu cakap kat kawan aku dia tak amalkan cara hidup Islam yg sebenar.. walaupun dia dah masuk Islam lepas kawen dia tetap menyeksi macam dolu2.. (tp sekarang mak cik ni lagi hebat dr orang Islam yg sebenar) pastu anak dia mmg dia ajar ler cakap cine... budaya cine... anak dia ada 2 orang.. dua2 lelaki.. boyprend kawan aku tu anak yg ke-2.. anak bongsu ler... dan mak cik ni bini ke-2.. jadi boipren dia ni anak bongsu dlm keluarga tu.. dan dia di jaga oleh ibu tiri yg Melayu... madu mak dia la... Abang dia jer duduk ngan mak dia.. dia balik ujung minggu jer.. aku tak ingat le nape dia di jaga oleh mak tiri dia.. cite lama...... jadi boipren kawan aku ni kurang ler ke arah adat budaya cina walaupon dia pandai cakap cina... 


Abang boipren kawan aku ni plak.... mmg life style dia ke arah budaya masyarakat cine.. kawan2 pon cine... bini dia pon cine tp dah convert Islam la.. pastu dia keje kat Singapore.. mmg dah x amcam melayu... cakap melayu pon tak reti... ada bini ke-2 kat Singapore tanpa pengetahuan bini pertama... cine gak.. kih3... dan dia rapat ngan adik dia... secara tak langsung rapat gak ngan kawan aku ni merangkap awek adik dia... kawan aku cite, kalau dia cakap kawan aku bukan paham sangat... "slang" cine.. hehehe... 
 
dan..... satu hari di bulan Ramadhan.. jeng3.... kawan aku ni balik keje ketawa terbahak2 macam orang gile... dia kata, kat jalan dia dah tersenyum sorang2 macam orang gile smpi kena ngorat sbb orang ingat dia senyum2 kat orang2 yg ada kat situ.. hahahah... kawan aku ni lak manis orang nya... kih3...

masuk umah dia ketawa terbahak3 ... pelik aku.. masuk bilik lagi ler.... nak pitam aku nengok... tergolek2 plak dia ketawa... last2 aku plak yg ketawa tengok keadaan dia.. lama gak dia nak amek masa reda kan keadaan dia yg agak kritikal tu... nak je aku hantar kat hospital bahagia kat Tampoi tu.. bukan jauh sgt pon.... pastu dia tunjuk satu mesej dr henpon dia kat aku... mesej tu abg boipren dia hantar kat dia dan kat boipren dia.... dan.... aku pon baca...

jeng.. jeng.. jeng...

abang boipren dia tu wish selamat hari raye kat diaorg.... masa tu dah dekat nak raya dah... bape hari jer lg.. dan dah ramai yg nak balik kg dah.... bile aku baca pon perut aku hampir terburai.... dia tulis ucapan... "bla.. bla.. bla.. bla..... yg bla3 tu aku x igt sgt apa ayat dia ntah... pastu di ikuti dgn ucapan ...  Selamat Berpuasa & Selamat Hari Raya.. Maaf Zahid Dan Bidin..." hahahaha....

pastu turn aku plak ketawa macam orang kena rasuk dek hantu... nak terburai plak perut aku bace... dan kawan aku cakap, boipren dia bagitau yg abang dia tu tiap2 tahun bg ayat mcm tu kat adik dia tu... hahahaha..

**kalau korang rasa tak kelako tak payah bace eh... :P

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...